NASZE PRZEDSZKOLE TO MIEJSCE:

  • NAUKI
  • REHABILITACJI I TERAPII
  • ZABAWY

dla dzieci w wieku od 3 do 9 lat z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ RUCHOWĄ  i zaburzeniami współwystępującymi, takimi jak:

niepełnosprawność intelektualna,  zaburzony rozwój mowy, wzroku, słuchu, padaczka, wady genetyczne.
Przyjmujemy dzieci ze specjalnymi dietami.
Podstawą przyjęcia jest posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

CO NAS WYRÓŻNIA?

Bycie razem w mądrym wspomaganiu i wychowaniu: DZIECKO-RODZIC-TERAPEUTA.

    • 30-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością
    • Małe grupy tworzone w oparciu o poziom rozwoju dzieci
    • Doświadczona i wysoko wykwalifikowana kadra
    • Bogata oferta terapii wpierających rozwój dziecka ukierunkowana na jego samodzielność
    • Budynek otoczony pięknym ogrodem
    • Wyposażenie i sprzęt dostosowane do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością ruchową
  • Włączanie w życie lokalnego środowiska:
    „Tu jesteśmy, tu mieszkamy, w Gdańsku miejsce swoje mamy.”

OFERTA

PLAKAT O PRZEDSZKOLU

Edukacja zgodnie z obowiązującą Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego dostosowaną do potrzeb i możliwości dziecka. W zespołach Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej opracowujemy
i realizujemy Indywidualne Programy Terapeutyczne.

W rozwoju wpierają nas:

  • Oligofrenopedagodzy
  • Rehabilitanci (TERAPIA RĘKI)
  • Terapeuci SI
  • Psycholodzy
  • Logopedzi
  • Terapeuci AAC
    Szczególną troską otaczamy dzieci niemówiące, poszukując wspólnie z rodziną najlepszych sposobów porozumiewania się, rozwijania interakcji i form aktywności stymulujących rozwój.
  • Tyflopedagog
  • Muzykoterapeuta

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU

W naszym przedszkolu funkcjonuje Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju. W zespole pracują oligofrenopedagodzy, psycholodzy, neurologopedzi, rehabilitanci, terapeuci SI, terapeuci AAC. Zajęcia prowadzone są indywidualnie z udziałem rodziców oraz w 2-3 osobowych grupach stymulujących kontakty społeczne dzieci. Przyjmujemy dzieci do 6 roku życia z:

  • opóźnionym lub zaburzonym rozwojem motorycznym (motoryki małej i dużej)
  • opóźnionym lub zaburzonym rozwojem intelektualnym
  • zaburzeniami mowy i komunikacji
  • zaburzeniami w rozwoju społecznym, emocjonalnym
  • zaburzoną Integracją Sensoryczną
  • potrzebą wspomagania umiejętności wzrokowych

Podstawą jest współpraca z rodzicami i rodziną dziecka. Pomoc rodzinie dotyczy między innymi:

  • wsparcia w procesie pełnej akceptacji niepełnosprawnego dziecka
  • rozpoznawania potrzeb i możliwości dziecka i ich odpowiedniej interpretacji w celu zapewnienia odpowiedniego wsparcia
  • włącznie rodziny w działania terapeutyczne wspierające rozwój dziecka
  • pomoc w wyposażeniu dziecka w niezbędny sprzęt, pomoce, zabawki oraz
    w aranżowaniu przestrzeni domowej


Dokumenty niezbędne do przyjęcia dziecka na zajęcia Zespołu Wczesnego Wspomagania:

  • opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydana przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną
  • zaświadczenie lekarskie informujące np. o wspomaganiu farmakologicznym i jego skutkach mogących mieć wpływ na samopoczucie dziecka, jego funkcjonowanie, lub oświadczenie rodziców o braku podawania środków farmakologicznych.

Dokumenty należy złożyć osobiście w przedszkolu.

Uwaga!
Wczesne Wspomaganie jest przydzielane na jeden rok szkolny.  W kolejnym roku rodzic zobowiązany jest do złożenia podania o kontynuację Wczesnego Wspomagania do dyrekcji przedszkola w terminie do 15 czerwca na kolejny rok szkolny.